Dersin Adı | Yapı Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 304 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler kapsamlı olarak yapı tasarımında LEED, ABD, kısmı olarak BREEAM/BB ve BEP/ TR de uygulanan Yeşil Bina sertifika sistemlerinin artı ve eksilerini öğrenerek karşılaştırılmaları bilgisine sahip olacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında başlıca LEED/ABD,1998 (Çevre Tasarımı ve Enerji Liderliği); kısmi olarak da BREEAM/Büyük Britanya,1997 (Bina Çevresel Değerlendirmelerinin Kurulması Araştırma Metodu), BEP/Türkiye 2010, Bina Enerji Performansı ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ön hazırlık yok |
2 | Versiyon: LEED Değerlendirme Sistemleri | https://www.usgbc.org/leed/rating-systems/new-buildings |
3 | LEED V4.1 Yapı Tasarımı + Strüktür; Yeni binalar ve Büyük Onarım Yenilenme, Çekirdek ve Kabuk Geliştirme, Okullarda, Parakende Satış Binalarında, Bilgi Merkezlerinde | LEED v4.1 BD+C guide, LEED v4.1 BD+C rating system LEED v4.1 BD+C rating system tracked changes LEED v4.1 BD+C credit overview LEED v4.1 BD+C scorecard LEED credit library |
4 | LEED Proje Tipi 1 BD+C Yapı Tasarımı ve Strüktürü | https://www.usgbc.org/resources/leed-v4-building-design-and-construction-current-version |
5 | LEED Proje Tipi 2 ID+C İçmekan Tasarımı ve Strüktürü Ticari, Parakende ve Hastane Binalarında | LEED v4 ID+C rating system PDF / LEED v4 ID+C scorecard / Reference guide overview |
6 | LEED Proje Tipi 3 O+M Bina işletmesi ve Bakımı Mevcut Binalarda | LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview |
7 | Dönem Projesi Analiz Revizyonu | |
8 | LEED Proje Tipi 4 ND Mahalle Geliştirme | LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview |
9 | LEED Proje Tipi 5 Evler Çok sayılı aile Alçak yükseklikte Çok sayılı aile Orta yükseklikte | LEED v4 O+M rating system PDF / LEED v4 O+M scorecard / Reference guide overview |
10 | LEED Projesi Tipi 6 Kentler ve Topluluklar | LEED for Cities Pilot scorecard / Guide to LEED Certification: Cities and Communities Pilot |
11 | LEED Yeniden SertifikasyonYeniden Sertifikasyon | https://www.usgbc.org/resources/recertification-guidance-leed-buildings |
12 | LEED -0- LEED -0- Carbon LEED -0- Kaynaklar(Enerji,Su, Atık) | https://www.usgbc.org/programs/leed-zero https://true.gbci.org/ |
13 | LEED Sertifikalı Proje Örnekleri | https://www.usgbc.org/projects |
14 | BREEAM /GB | https://www.breeam.com/ https://www.bregroup.com/expertise/ |
15 | BEP/TR Bina Enerji Performansı | http://www.bep.gov.tr/ |
16 | Dönem Projesi Sentez Sunumu | Proje çizimleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 6 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 24 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest